Färre aborter i USA

Dagen skriver: 
"Aborterna minskar dramatiskt i USA. De har inte legat på en så låg nivå på 30 år. Det är särskilt de unga amerikanskorna som alltmer sällan avbryter graviditeten. USA har länge haft ett högt antal tonårsgraviditeter.
Antalet aborter bland de unga har halverats på bara 15 år, enligt en medicinsk rapport som publicerades på onsdagen."


Det måste naturligtvis vara glädjande, oavsett inställning i abortfrågan, att aborterna i USA minskar (Läs blogginläget om aborter).


Vad beror minskningen av aborter på?

Läs mer>>


Kommentarer
Postat av: leli

Hej. Jag heter Linda Eriksson och kommer från Bengtsfors. Jag skulle vilja ställa några frågar om hur det är att vara kristen, frågorna kommer jag sedan att redovisa för min klass i religionskunskap. Du får självklart vara anonym om du vill det. Jag vill gärna ha svar om du är villig att ställa upp eller inte så snart som möjligt. Tack på förhand.

2008-10-01 @ 11:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0