Även politiken är marknadsanpassad

Jag skrev i går ett inlägg om att Statoil, Scandic och företagen överhuvudtaget är marknadsanpassade. Scandic lägger tillbaka Biblarna på rummen då man riskerar att förlora marknadsandelar. Statoil säljer "Bibeln på 100 minuter" då företaget kalkylerar med att det är det folk vill köpa.

För inte så länge sedan deklarerade socialministern i den dåvarande socialdemokratiska regeringen, Morgan Johansson, att religionen inte längre skulle få ha någon plats i politiken.

Nu rapporterar Dagen att "S vill omvärdera sin syn på religionens betydelse." Dagen skriver: "Socialdemokraterna måste bli bättre på att förstå gränslandet mellan religion och politik. Det konstaterar en rådslagsgrupp inom partiet. - Religionens återinträde i politiken innebär både risker och möjligheter, säger förre utrikesministern Jan Eliasson.

Läs mer>>


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0