JAG HAR SANNINGEN!

Ja, jag vet. Det är inte politiskt korrekt i dag att hävda att man har sanningen.

Många menar till och med att det inte finns någon sanning. Det som är sant för dig behöver ju inte vara sant för mig.

Det är många som skulle säga att min rubrik är arrogant och stöddig. För om jag menar att jag har sanningen, så säger jag samtidigt att många andra sanningar är osanna.


Men jag säger det igen. Jag har sanningen!

Jesus går mycket längre än så. Han säger inte att han har sanningen, han säger att han är sanningen.

Och om jag har tagit emot Jesus, så har jag ju sanningen. Det var ju det jag sa!


Jesus säger att sanningen finns i Guds ord. "Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar, och ni skall förstå sanningen och sanningen skall göra er fria" (Joh 8:31-32 FB).


Vill du bli fri! Jesus säger: förbli i mitt ord så kommer du att förstå sanningen. Och då du förstår sanningen gör sanningen dig fri!


Sen finns det ju alltid dom som kommer att säga: "Jamen hallå, det finns ingen sanning..."


Men jag, för min del är hellre fri.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0